IPUIN ASMATUAK!

Egun on danori!

Gaur hizkuntzaren atalarekin bueltan gatoz ! Hizkiekin jolasten jarraituko dugu. Prest?
Hoy estamos de vuelta con la competencia linguistica. Vamos a jugar con las letras. ¿Preparadxs?

Jarraian uzten dizuegun bideoarekin alfabeto osoa aurkeztuko dizuegu. Goazen jolastera! Bideoan zehar, letra ezberdinak agertuz joango dira. Soinua entzuten duzuenean, bideoa gelditu eta letra horrekin hasita bururatzen zaizkizuen izen guztiak esan. Txandaka jolas dezakezue! Animo! Ia zenbat lortzen dituzuen!

A continuación, os dejamos un vídeo para presentaros el alfabeto.¡Y ahora si! ¡Ha llegado el momento de jugar! Os dejamos aquí un vídeo en el cual irán apareciendo diferentes letras. Cuando escuchéis el sonido de la primera, se debe parar el vídeo. El juego trata de ir diciendo todas las palabras que se nos ocurran con el inicio de dicha letra. Podéis jugar por turnos. ¡Ánimo!






Aurrekoan, hiru fonema birpasatu genituen. Gogoratzen dituzue?
Anteriormente, repasamos tres fonemas. ¿Os acordáis?

  • P: Patxi pirata
  • M: Matxinsalto
  • B: Bolon bat eta bolon bi


Gaurkoan, beste bi gogoraraziko dizkizuegu:
Hoy, os presentamos otros dos:


T: Tinitoren terraza


L: Lapikoa



Jakin badakigu, ipuinak asko gustatzen zaizkizuela eta hauek irakurtzeaz disfrutatzen duzuela. Baina... oraingo honetan pausu txiki bat emango dugu, eta irakurtzetik idaztera pasatuko gara. Zuek bihurtuko zarete ipuinen egileak.

Sabemos que los cuentos os gustan mucho, y que también disfrutáis leyéndolos. Pero.. es hora de dar un pasito mas; vamos a pasar de leer los cuentos a escribirlos. Vostrxs seréis lxs autorxs.


IPUIN ASMATUAK


1. Orri zuri bat hartu.
1. Coged un folio en blanco.
2. Orri zuri hori erditik tolestu.
2. Doblad el folio por la mitad.
3. Orriak zenbakitu (1etik 4ra, kasu honetan).
3. Numerad las hojas (en este caso, del 1 al 4).
4. Lehenengo orrialdean ipuinaren portada egingo dugu. Bertan, hurrengo elementuak agertu behar dira: norberaren izena, ipuinaren izenburua eta marrazkia.
4. En la primera página realizaremos la portada del cuento. Ahí, deberán aparecer los siguientes elementos: el nombre de cada unx, el título del cuento y el dibujo.





5. Bigarren, hirugarren eta laugarren orrialdeetan ipuinari ekingo diogu. Orrialde bakoitzean, marrazkiaren bidez eta hitz gutxi batzuk erabiliz istorioa kontatu.
5.En la segunda, tercera y cuarta página, desarrollaremos el cuento. En cada página contaremos el cuento mediante dibujos y unas pocas palabras.








Ipuina hiru zatitan banatuko dugu:
Divideremos el cuento en tres partes:

  • Hasiera: Nortzuk dira pertsonaiak? Non kokatzen da ipuina? Eta noiz?
  • Introducción: ¿Quiénes son los personajes? ¿Dónde ocurren los hechos? ¿Y cuando?
  • Korapiloa: Zer gertatzen da? Zein da arazoa?
  • Nudo: ¿Qué es lo que ocurre? ¿Cuál es el problema?
  • Amaiera: Nola konpondu da arazoa?
  • Desenlace: ¿Cómo se ha solucionado el problema?


6. Ahozko komunikazioa lantzeko asmoz, ipuin asmatua familiakoekin konpartitu. Eta ausartzen baldin bazarete, bidaliguzue bideotxo bat; guk ere zuen ipuinez gozatu nahi dugu eta.
6. Con el objetivo de fomentar la comunicación verbal, os animamos a compartirlo con vuestra familia. Si os animais, mandarnos un vídeo para que nosotrxs también podamos disfrutar de ello.

Asteburu polita izan!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina